Formació en el lleure

ESCOLA DE LLEURE D'ARRIANT

Des d’Arriant entenem, compartim i treballem per una escola que tingui per objecte la formació i la preparació dels monitors/es i directors/es de lleure infantil i juvenil d’acord amb els programes oficials marcats per la Direcció General de Joventut. 

L’escola de lleure d’Arriant impartirà els cursos oficials de monitors/es i directors/es en el lleure infantil i juvenil, que donaran dret a les titulacions oficials de monitor/a i de director/a de lleure, respectivament, únics títols vàlids per realitzar activitats de lleure d’acord amb la normativa vigent.

Aquests cursos estan reglats per la Direcció General de Joventut, els quals, es regeixen segons l’ordre BSF/192/2015, de 18 de juny de 2015, per la qual s’estableixen les etapes dels cursos de formació de Monitor/a i Director/a d’activitats d’educació en el lleure infantil i juvenil.

Us mantindrem informats/des!!

 

PRÒXIMS CURSOS DE MONITORS:

OLOT, SETMANA SANTA DE 2026

CURS: Monitor/a de Lleure Infantil i Juvenil
Data d’inici: 28-03-26
Data final: 06-04-26
Dies de curs: 28-29-30-31 de març
01-02-03-04-05-06 d’abril

Colònies: 11 i 12 d’abril

Horaris:
De 9.00 a 13.30 h i de 15.00 a 19.30 h
Dilluns 06-04-26 només matí

Format: Intensiu

Lloc de realització:
Núria Social – C/ Verge del Carme 8, 1r pis, 17800 Olot

Cost de la formació:
300 € + 20 € de taxes de tramitació del títol

Inscripcions:
Del 9 al 23 de març aquí

Col·laboracions:
Direcció General de Joventut i Associació Núria Social

BANYOLES, SETMANA SANTA DE 2026

CURS: Monitor/a de Lleure Infantil i Juvenil

Data d’inici: 27-03-26
Data final: 05-04-26
Dies de curs: 27-28-29-30-31 de març
01-02-03-04-05 d’abril

Colònies: 11 i 12 d’abril

Horaris:
De 9.00 a 13.30 h i de 15.00 a 19.30 h
Divendres 27 de març de 15.30 a 20.00 h

Format: Intensiu

Lloc de realització:
Oficina Jove Cal Drac – Plaça Pompeu Fabra i Poch, 1, 17820 Banyoles

Cost de la formació:
300 € + 20 € de taxes de tramitació del títol

Inscripcions:
Del 9 al 23 de març aquí.

Col·laboracions:
Direcció General de Joventut i Oficina Jove Cal Drac de Banyoles

CURS DE MONITOR/A DE LLEURE

El curs de Monitor/a d’activitats d’educació en el lleure infantil i juvenil va dirigit a totes aquelles persones que tenen la intenció de formar-se i adquirir les competències i els recursos necessaris per a l’exercici qualificat d’aquesta professió.

Aquesta titulació et capacita per organitzar, dinamitzar i avaluar activitats en el lleure infantil i juvenil, com per exemple, campaments, colònies, camps de treball, menjadors escolars, ludoteques, casals de vacances, extraescolars…

L’estructura de la formació:

El curs té una durada de 310 hores, distribuïdes en dues etapes, una etapa lectiva i una etapa de pràctiques:

  • Etapa lectiva (150 hores). Està estructurada en 3 mòduls formatius, distribuïts en 100 hores de classes presencials i 50 hores online.

  • Etapa de pràctiques (160 hores) . Realització d’una estada de pràctiques en una activitat i/o entitat d’educació en el lleure.

  • Elaboració d’una memòria de practiques.

Continguts:

Els continguts de l’etapa lectiva es distribueixen en 100 hores de classes presencials a l’aula i 50 hores de treball online des de casa. El curs s’organitza en 3 mòduls formatius:

– Activitats d’educació en el lleure infantil i juvenil, de 60 hores (40 hores presencials i 20 online).
– Processos grupals i educatius en el lleure infantil, de 30 hores (20 hores presencials i 10 online).
– Tècniques i recursos d’animació en activitats de lleure, de 60 hores (40 hores presencials i 20 online).

Criteris d’avaluació:

Per obtenir la titulació caldrà complir els següents requisits:

  • Haver obtingut una qualificació d’apte en l’etapa lectiva presencial del curs havent superat les avaluacions corresponents a cada mòdul.

  • Haver assistit a un 100% de les hores totals presencials de cada mòdul.

  • Haver obtingut una qualificació d’apte en les proves de l’etapa lectiva no presencial, la formació online.

  • Haver obtingut una qualificació d’apte en l’etapa de pràctiques (consulta aquí entitats on pots fer les pràctiques).

  • Haver obtingut una qualificació d’apte de la memòria de pràctiques.

  • Reunir les capacitats i actituds personals que comporten la seva idoneïtat per complir la tasca d’educadors com a monitor en el lleure.

El termini màxim per a finalitzar tot el procés formatiu és de 3 anys a partir del dia de l’inici del curs.

Titulació:

Una vegada finalitzats tots els processos, i quan la direcció de l’escola certifica l’aptitud del curs, s’obté el Diploma i el Carnet oficial de Monitor/a d’activitats en el lleure infantil i juvenil de la Direcció General de Joventut de la Generalitat de Catalunya. Aquesta formació també s’equipara amb els Certificats de Professionalitat i les Qualificacions Professionals.

 

Actualment no tenim cap curs programat però si està interessat/da en formar-te com a monitor/a en el lleure pots posar-te en contacte amb nosaltres a formacio@arriant.org i t’informarem dels propers cursos previstos.

CURSOS DE DIRECTOR/A DE LLEURE

El curs de Director/a d’activitats d’educació en el lleure infantil i juvenil va dirigit a totes aquelles persones que tenen la intenció de formar-se i adquirir les competències i els recursos necessaris per a l’exercici qualificat d’aquesta professió.

Aquesta titulació et capacita per dirigir i organitzar les activitats que es duguin a terme com també, les tasques de coordinació d’equips en activitats de lleure infantil i juvenil.

L’estructura de la formació:

El curs té una durada de 410 hores, distribuïdes en dues etapes, una etapa lectiva i una etapa de pràctiques:

  • Etapa lectiva (290 hores). Està estructurada en 4 mòduls formatius.

  • Etapa de pràctiques (120 hores) . Realització d’una estada de pràctiques en una activitat i/o entitat d’educació en el lleure.

  • Elaboració d’una memòria de pràctiques.

Continguts:

Els continguts de l’etapa lectiva es distribueixen en 194 hores de classes presencials a l’aula i 96 hores de treball online des de casa. El curs s’organitza en 3 mòduls formatius:

Planificació, organització, gestió i avaluació de projectes educatius de lleure infantil i juvenil, de 120 hores (80 hores presencials i 40 online).
Processos grupals i educatius en el lleure infantil i juvenil, de 30 hores (20 hores presencials i 10 online).
– Tècniques i recursos d’animació en activitats de lleure, de 60 hores (40 hores presencials i 20 online).
Coordinació i dinamització de l’equip de monitors i monitores de lleure, de 80 hores (54 hores presencials i 26 online).

Criteris d’avaluació:

Per obtenir la titulació caldrà complir els següents requisits:

  • Haver obtingut una qualificació d’apte en l’etapa lectiva presencial del curs havent superat les avaluacions corresponents a cada mòdul.

  • Haver assistit a un 100% de les hores totals presencials de cada mòdul.

  • Haver obtingut una qualificació d’apte en les proves de l’etapa lectiva no presencial, la formació online.

  • Haver obtingut una qualificació d’apte en l’etapa de pràctiques (consulta aquí entitats on pots fer les pràctiques).

  • Haver obtingut una qualificació d’apte de la memòria de pràctiques.

  • Reunir les capacitats i actituds personals que comporten la seva idoneïtat per complir la tasca d’educadors com a monitor en el lleure.

El termini màxim per a finalitzar tot el procés formatiu és de 3 anys a partir del dia de l’inici del curs.

Titulació:

Una vegada finalitzats tots els processos, i quan la direcció de l’escola certifica l’aptitud del curs, s’obté el Diploma i el Carnet oficial de Director/a d’activitats en el lleure infantil i juvenil de la Direcció General de Joventut de la Generalitat de Catalunya. Aquesta formació també s’equipara amb els Certificats de Professionalitat i les Qualificacions Professionals.

Actualment no tenim cap curs programat però si està interessat/da en formar-te com a director/a en el lleure pots posar-te en contacte amb nosaltres a formacio@arriant.org i t’informarem dels propers cursos previstos.

Important!

Una vegada finalitzada la formació en Monitor/a o Director/a, i quan la direcció de l’escola certifica l’aptitud del curs, s’obté el Diploma i el Carnet oficial de Monitor/Director d’activitats en el lleure infantil i juvenil de la Direcció General de Joventut de la Generalitat de Catalunya. Aquesta formació també s’equipara amb els Certificats de Professionalitat i les Qualificacions Professionals.

CURS DE PREMONITOR/A DE LLEURE

El curs de Premonitor@ de lleure Infantil i Juvenil és un programa de formació adreçat a joves que encara no tenen els 18 anys i que estan interessats en formar-se en el camp del lleure.

El curs ajuda a tenir una visió clara del món del lleure i a la vegada capacita als alumnes per realitzar tasques de premonitor@ i d’ajudant als monitors/es en casals, colònies, campaments,…

És obligatori el 100% d’assistència a les sessions del curs.

A l’acabar, s’obtindrà el Certificat d’aprofitament acreditatiu d’ajudant de Monitor@ d’activitats de lleure expedit per Arriant Formació i Lleure SLU (20 hores).

Per a l’obtenció del certificat d’aprofitament del curs es valorarà a través de les actituds (disposició al diàleg, cohesió de grup…), les aptituds adquirides, l’assistència a les sessions i la participació en les mateixes.

Destinataris: 

  • Joves de 14 a 17 anys.

Objectius:

  • Introduir als alumnes en el món del lleure.

  • Oferir els coneixements bàsics d’iniciació a l’educació en el lleure.

  • Aprendre recursos i tècniques bàsiques per desenvolupar tasques d’educació
    en el lleure.

  • Donar a conèixer la realitat i diversitat del lleure.

  • Augmentar la consciència de la tasca educativa dels joves vers els infants.

Actualment no tenim cap curs programat però si està interessat/da en formar-te com a director/a en el lleure pots posar-te en contacte amb nosaltres a formacio@arriant.org i t’informarem dels propers cursos previstos.